dugur

Alla inlägg under april 2012

Av Jenny - 29 april 2012 15:33

yoyoyoooo wazzap. Jag är typ inte en bra bloggare. Eller aktiv hästnörd heller, typ inte ridit så mycke på sistone.


Tävlade iaf idag! Bebo va en dutti kosäl faktiskt. Första 10 min på framridningen tyckte han det var mycket roligare att ha alla ben i luften än på marken. Tänkte då att han kommer va helt sinnesjuk på banan men han va lugnare än en sengångare med klister i arslet. Lr han va precis lagom. SNELHEST.

Uttagningen gick bra förutom att han fick fel galopp 2 gånger.. I vänster varv lixåhm, va händer där? Men fixa det så fort satteh det blev inte så mycke avdrag. Klasserna va dock ihopslagna satteh ungdomar å vuxna tävla tesammans, där typ rök min chans till final. Men nope, kom till A-final. SCORE.

Finalen gick inte lika bra, både ja och totto va fet trötta. Men blev iaf en 3e plats totalt. Vet inte om hon som vann va vuxen eller youngrider.. annars kom ja iaf 1a eller 2a bland ungdom/young rider. Fet bäst vi är.


Fast typ inte därför ja e mest nöjd utan för han va så jävla chill. Förut va han ju helt knäpp på tävlingsplatser, särskilt inne på banan. Gick typ inte att rida ifrån andra eller nått. Idag kunde ja skritta bort från hela tävlingsområdet ensam på långa tyglar utan att han ens försöker ta livet av oss båda genom att skengaloppa runt.


Tror det berodde på att jag hotade honom att om han inte va snel skulle ja göra hamburgare av honom. Funka skitbra, ska fortsätta med det.


 

Presentation

Den här bloggen handlar om mig och min 4åriga arabhingst förklädd till en fet kötbulle med isländsk härstammning. I bloggen kommer ni få följa oss på vår jakt att ta över världen.

Translate blog

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards