dugur

Direktlänk till inlägg 9 oktober 2012

Orka hitta på en överskrift.

Av Jenny - 9 oktober 2012 11:26

Heeeeeej mina fina små babianrumpor därute.


Jag har nog inte riktigt förstått dethär med normer inom bloggvärlden... är det nu jag ska komma med massa bra ursäkter om varför jag inte bloggat på flera dagar? Hähä. Okej lets try. I lördags skrev jag faktiskt ett fett jävla inlägg men blev brutalt avbruten av en lönnmördare i form av en geting. Jag lyckades besegra den men till min förskräckelse hann den stänga ner mitt internet och mitt inlägg försvann. Det var inte så att jag sprang i panik skrikandes till min mamma sen när jag gick tillbaka hade datorn stängt av sig och stängt ner alla program. Nejnejnejnej vem påstår det?? Haha. Igår tänkte jag också blogga ( FAKTISKT ) sen blev jag bajsnödig sen glömde jag bort bloggen. It´s sad cause it´s true.


Okej världens typ snabbaste genomgång dåe. I fredags tränade jag i ridhuset. Det gick bajs i början men bra i slutet då han lossnade. I lördags hade vi stalltjänst, alltså ut- och insläpp. Orkade inte rida men longerade lite så han fick röra på sig. I söndags kom min kära hovslagare ut och slog på tappskon. Efter det red jag ut en sväng. Helt sick vilka ridvägar det verkar finnas. Skrittade mest men tog lite galopp på asfet äng som man får rida på året om?!?!?!? Dom gick även över till "vinterhagen" ( haha asså den är större än va de flesta sommarhagar är...)


Igår åkte vi på äventyr till Uringe och red lektion för Tina. Det gick fett bra. Jag älskar att rida för Tina. Man själv känner sig som ett proffs och Dugur rör sig lika a baws. Vi tränade mycket på övergångar. Särskilt avsaktningar och att han skulle arbete genom avsaktningen och inte kasta sig fram på bogarna och stanna. Det gick fett bra och ska verkligen fortsätta träna på det nu när jag vet hur man ska göra.

Dugur kändes dock lite konstig.. redan under framridningen flåsade han galet. Han var inte snorig, hade ingen feber och var inte röd i tandköttet så det var ingen förskylning eller så. Tina berättade om en häst hon haft som var allergisk mot en växt i hagen och blev då väldigt flåsig. Dugur bytte ju hage i förrgår så det kan ju va så... Får se hur han är idag helt enkelt. Jag har som omväxling blivit sjuk så mamma tar ponnin idag.


Jag måste börja blogga direkt när jag kommer hem. Egentligen hade jag jättemycket att skriva om träningen igår, olika tips och vad jag ska träna på och blablabla. Men nu har man ju typ glömt allt. Minne som en guldfisk. Bläää. Ska börja med det nu. ( Var jag den ända som kände vilken otrolig lögn det där va hahah?).


   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Jenny - 23 oktober 2012 12:45

Tjenare snyggingar! Nu byter jag bloggportal till nattstad! Följ mig där ( jag vet att ni vill )   http://www.nattstad.se/dugur http://www.nattstad.se/dugur http://www.nattstad.se/dugur http://www.nattstad.se/dugur http://www.nattstad.se/...

Av Jenny - 19 oktober 2012 12:23

Jag mår sinnesjukt dåligt för tillfället och orkar inte blogga. Återkommer när jag är människa igen....

Av Jenny - 13 oktober 2012 15:59


Jag vet att jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig mer ska tävla. Men för min bitterhets skull tänker jag säga det i alla fall. Jag ska aldrig mer tävla.   Imorse när klockan ringde ville jag bara skita i allt och somna om. Mår fortfarande som...

Av Jenny - 12 oktober 2012 22:40

Haha asså. Råkade trycka på publicera på förra inlägget innan jag hann skriva nått. Och eftersom bloggplatsens mobil app är helt jävla värdelös går det inte att ta bort från iPaden. Och jag menar orka gå till en dator. Egentligen orkar jag verklig...

Av Jenny - 11 oktober 2012 20:47

Nu är min fina misse installerad i sitt nya hem. Trots den EXTREMT traumatiska bilfärden verkar hon kommit över sin skeptisism och insåg att jag nog trots allt är det bästa som hänt sen bacon. ...

Presentation

Den här bloggen handlar om mig och min 4åriga arabhingst förklädd till en fet kötbulle med isländsk härstammning. I bloggen kommer ni få följa oss på vår jakt att ta över världen.

Translate blog

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards