dugur

Alla inlägg under juli 2012

Av Jenny - 24 juli 2012 20:48

Krigade mig tappert upp imorse ( borde vara olagligt att behöva ställa klockan innan 6 på sommarlovet ) för att göra en massiv färdkost ( 1 macka ) på min exalterande resa mot oändligheten och vidare!!

 


Efter detta avancerade uppdrag brummade jag och mami ut till stallet för att packa in kötbullen i transporten och gav oss djärvt iväg mot det främmande landet av Strömsholm.


 

Efter mycket runtvirrande och felkörande kom vi fram och låste in ponnin i en bur medan vi sprang runt och pratade med vetrinären. ( eftersom vi är bäst fick vi såklart chefsvetrinären )

 

Först och främst skulle hans framknä som vägrar bli bra kollas upp så sprang runt med honom och röntgade för att kolla att det inte var något del av skelettet som blivit skadat- vilket det inte var. Vetrinären kom fram till att det var senorna på knät som hade fått ett slag/spark och det var inte konstigt att det vart svullet såhär länge och det skulle antagligen ta ytterliggare 3 veckor för det att läka helt men det var inget farligt. D skulle iaf röra på sig lite så han är nu tillbakasläppt i beteshagen ( tjoho, inge mer mockning + fodringar! ) och promeneras lite men inte ridas.


Sen skulle han ju även kollas för spatt.

 

Hihi söt sederad ponni inne på röntgen :$


Iaf, efter vet kollat igenom röntgenbilderna och så sa han "Jaa... framknät såg ju i alla fall bra ut. Ingen skada på skelettet." Följande sekunder höll jag på att dö. Vadå "I alla fall". Var bakbenen alltså inte bra??!?!?!?! Sen fortsatte han med att säga att vänster has också var fin, inga tecken alls på spatt. Då blev jag ännu mer nervig.. varför sa han bara att vänster has var okej istället för att säga att båda haserna var fina? Alltså var höger has inte bra?! Sen sa han "jaa, precis som höger då. Han visar inga tecken ALLS på spatt".

PHEW. Blev lite orolig där ett tag..


Lät Dugur stå i boxen ett tag eftersom han blivit sederad så vi utforskade hela området runt strömsholm och alla stallarna, ridhusen mm. Sjuuuukt fint det är! När ponnin var pigg igen drog vi hem, gick på en lång promenad ifall han skulle börja skutta när vi släppte ut honom så han inte skulle sträcka sig. Sen fick han gå ut på bete till Rubin och Svalur igen, han såg fett glad ut! Men ihoppsläppet gick jättebra, S å D skrek lite men gjorde inget och sen var det chill.


Sen när mamma inte såg smyghotade jag D att han blir hamburgare om hans knä har svullnat upp igen imorrn. hehe.


 

MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAT!!!!



Av Jenny - 17 juli 2012 18:41

Hej på er mina små kanelbullar.


Suttit och kollat på häst annonser och drägglar framför alla asflashiga vm hingstar till salu. Sen åker jag ut till stallet och kollar på min feta handikappade ko och inser att det finns fan ingen finare än min invalida lilla prickikorv <3 För alla andra kanske han bara är en vitflammig kötbulle men för mig är han perfekt. Förstår tillslut hur mammor till riktigt fula barn kan älska sina ungar ändå.


Släppte iaf pownyn på baksidan så han fick gå och beta medan ja och mami mocka, bytte vatten osv. Försöker beta han så mycke som möjligt så han kan släppas ut på bete sen (förhoppningsvis snart) utan alltför lång invänjningstid. La mig ner en stund i solen medan han tugga gräs men eftersom mitt äckliga antiinflammatoriska jobbigt ord skit gör att jag absolut inte får komma i direktkontakt med solen fick jag ligga med mjukisbyxor och hoodtröja och löka ihjäl. Iaf är min lilla kötbulle så söt och vägrar röra sig mer än 1 millimeter ifrån mig och står å betar typ under mig. Tänker inte fundera på om det är för att han älskar mig så otroligt mycket och aldrig vill lämna min sida eller om han helt enkelt tycker jag ligger och täcker hans mat. hehe.


Nu ska jag tjocka i mig massa asgod fruktsallad och sova. Ska upp astidigt imorn för återbesök hos doktorn så mina invalida ben kanske kan bli bra någon gång så jag kan rida!! Ska nämligen på självmordsuppdrag och rida sportkossan (wille) istället för kötbullskossan (dugur). Om jag inte bloggar nå mer efter det har jag blivit brutalt mördad av en tjock diktator som Siri kallar honom. hehe.


 

puss från mig och kötbullen!



Av Jenny - 16 juli 2012 22:02

Hej alla små aborrar där ute. Jag skrev ett fett jävla inlägg här men av någon otrevlig anledning togs typ 78,3% av allt jag skrivits bort. Och förutom att det var olagligt roligt ( som alltid ) vet jag inte riktigt vad som stod. Men det var nog ungerfär såhär:


blablablabla såret på ryggen läkt blablablabla fått en spark på ett knä iställe blablablabla sjukhage blablablablabla tack alla stallfolkz som hjälper med fodringar blablablablablablabla mina ben har blivit handicaped blablablablablabla läkaren sa att skelettet i mina smalben var felskapt blablablablablabla får absolut inte rida röra på mig eller göra något skojjigt alls under resten av sommaren blablablablablablablabla.


Förstår att ni måste vara helt förtvivlade över att inte få en utförligare verision. För att dämpa tomrummet skänker jag er en jätterelevant bild på min katt!


   

Presentation

Den här bloggen handlar om mig och min 4åriga arabhingst förklädd till en fet kötbulle med isländsk härstammning. I bloggen kommer ni få följa oss på vår jakt att ta över världen.

Translate blog

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards