dugur

Alla inlägg den 4 december 2011

Av Jenny - 4 december 2011 22:48

yolla. Ligger i sängen och tänkte blogga innan jag nannar kudde för att imorn tappert ge mig ut i kylan och dra te Berga. Ibland önskar jag att jag var en supernörd som kunde skriva utan att behöva glo på tangentbordet, hade jag inte behövt ligga så extremt obekvämt för att övervaka skärmen och ändra alla biljarder stavfel utan att trycka på fel knappar hela tiden.


Börjar se ett mönster m att det alltid blir ett överdragande inlägg på sönda kvällen om helgen men har vart busy busy och inte hunnit. Så äre.


Lördag: Red på banan... grejjen är att det egentligen inte gick dåligt men det gick fan inte bra heller. Fast vad som inte var bra vet jag inte. hähä. Nää men det blev bara så ostrukturerat och flummigt, ett sånt ridpass man verkligen inte fick något utav. Måste fan börja planera varje ridning och komma på bra övningar som håller mig och D igång, vi båda är ju sjukt lättuttråkade. Satteh ska planera nästa ridning i detalj och då ska det gå awsome.

Värmde av ( om man nu kan säga så ) utan tyglar eller stigbyglar. Diggart att antingen värma upp eller av så, sits- och kommunikationsträning i ett.


Söndag: Skulle rida ut m sportkossan (+ hans blondin) och Linnea men medan jag väntade på slowpoksen red jag fram i paddocken. Gick mycke bättre idag, testa att tölta lite och damn va fint han gick. Sen när segosarna var klara galoppträna vi lite i skogen, D behöver verkligen bygga kondis. Är så sjukt taggad på att verkligen komma igång m träningen igen, under jullovet då jävlar ! ;)


På onsdag ska blondie få hjälpa mig m lite dressyrarbete. Ska sätta skänkelvikning i trav har jag bestämt. Man kan ju göra som de flesta andra islandshästmänniskorna och nöja sig med att kunna alla skolorna i skritt men det är ju lika lätt som att spöa min morsa i memory satteh så kan vi ju inte ha det.


PÖÖSSELLILÖSSI


 

en extremt högkvalitativ bild från en hoppträning i typ maj eller nått. Gick så jävla dåligt.

Presentation

Den här bloggen handlar om mig och min 4åriga arabhingst förklädd till en fet kötbulle med isländsk härstammning. I bloggen kommer ni få följa oss på vår jakt att ta över världen.

Translate blog

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards