dugur

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Jenny - 13 oktober 2012 15:59

Jag vet att jag skulle ljuga om jag sa att jag aldrig mer ska tävla. Men för min bitterhets skull tänker jag säga det i alla fall. Jag ska aldrig mer tävla.


Imorse när klockan ringde ville jag bara skita i allt och somna om. Mår fortfarande som att nån kört runt en i en tvättmaskin. Men tävlade i alla fall. Vanligtvis innan tävling brukar jag alltid putsa upp alla grejjor, kolla vaccinationsintyg osv så att allt stämmer, skriva ut startlistor etc. Men de senaste dagarna har jag haft mindre hjärnaktivitet än en valnöt så hoppades bara på att allt skulle lösa sig. Självklart när jag ska checka in sen och visar upp vaccinationsintyg säger de att det inte längre är giltigt. Eftersom jag alltid är så jävla förberedd på precis allt brukar jag bara kunna säga "joooo kolla nästa sida". Nu hade jag ingen fakking aning så fick tre hjärtattacker och höll på att bajsa på mig. Vilket jag faktiskt gjorde sen. Fast på toaletten. Det var bra, all spänning i kroppen släpper lixom när man bajjsar. I alla fall hade de bara blandat ihop några datum så det var nemas problemas.


Dugur var väldigt stressad idag. Annars har han ju vart så jävla cp perfekt på tävling på sistone. Tror fortfarande han är lite mentalt fucked up efter flytten. Precis som i måndags när jag tränade på Uringe blev han jätte flåsig. På framridningen kändes han typ som han var så stressad att han la av helt istället. Helt okontaktbar. Innan på banan var det egentligen samma fast tvärtom. Han fick sån jävla energi att han ba rusha. Tölten gick cp dåligt och han typ travade igenom. Men jag var ändå glad för att han var så energisk och inte typ stanna och dog som jag trodde. Han var ganska okontaktbar i skritten, traven och galoppen men där gick det ändå bättre. När jag väl lyckades samla ihop honom, även om det bara var korta stunder, gick han riktigt fint. Han fattade fel galopp 2 gånger men det var mitt fel.


Jag känner mig inte alls nöjd med resultatet men jag är glad över att han blev pigg inne på banan trots att det innebärde att det inte gick att arbeta honom. Det går att göra nånting av istället för en trög jävla åsna. Nu får vi helt enkelt se till att bli bättre bara. Eftersom islandshästtävlingar hålls utomhus ( med undantag för Mörs KM som hålls i Runstens ridhus ) slutar säsongen tidigt så nu blire inga fler tävlingar förrän i vår. Så nu ska vi träna. Ska framförallt arbeta på hans energi och frammåtvilja nu!


Imorn ska jag också upp pisstidigt eftersom jag och mami ska va taxi åt blondie och hennes sportkossa när de ska hopptävla. Sen ska jag raka min ponni... IGEN. 


Så jävla stressad imorse så glömde kamera och hela skiten = Inga bilder från tävlingen. buhu.

 

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Den här bloggen handlar om mig och min 4åriga arabhingst förklädd till en fet kötbulle med isländsk härstammning. I bloggen kommer ni få följa oss på vår jakt att ta över världen.

Translate blog

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3
4
5
6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012
>>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards