dugur

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Jenny - 12 november 2011 15:41

Red som sagt på Berga igår, dressyrade för Carro. Fick rida Leo igen som ja ville :) Vi skulle träna skänkelvikning och efersom jag gjorde alldeles för branta sneddningar sist jag red Leo bad jag om att få träna särskilt på förlängda skänkelvikningar.


Först när jag red gick det åt helvete. Leo kändes tung och jag var så stel i handen. Och satt som ett jävla mähä. Men skänkelvikningarna gick faktiskt bra, både i skritt och trav. Sen jävlar vände det! Fick tips av Carro att göra extreemt många halvhalter så han skulle vara m mig hela tiden och hamna på bakbenen mer. Fan va fint han börja gå sen! Bärde sig själv så jag kunde rida på halvlånga tyglar utan att han ramlade iväg. Det kändes verkligen som jag lärde mig nått på lektionen och börjar komma in lite i att rida storhäst.. går ju iaf bättre och bättre för varje gång :)


Ska snart ut t stallet och rida D lite, ska bli sjukt kul!


gammal bild på oss. Jag gillar den eftersom jag verkligen framhäver hur smidigt och graciös jag är.  

Presentation

Den här bloggen handlar om mig och min 4åriga arabhingst förklädd till en fet kötbulle med isländsk härstammning. I bloggen kommer ni få följa oss på vår jakt att ta över världen.

Translate blog

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4 5 6
7
8
9 10
11
12 13
14 15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
<<< November 2011 >>>

Sök i bloggen


Ovido - Quiz & Flashcards